نوشته شده توسط : کافه گلدون

آموزش سئو خانهآموزش سئو هدف اصلی سئو چیست؟ هدف اصلی سئو یا search engine optimization بهینه سازی سایت در جهت افزایش رضایت کاربر هست که در نهایت باعث ارتقا رتبه سایت مورد نظر میشه. آموزش سئو باید به صورت اصولی انجام بشه و کسی که به عنوان مدرس دیجیتال مارکتینگ انتخاب می‌کنید، باید ویژگی‌های یک مدرس حرفه‌ای رو داشته باشه و اطلاعات و دانش به روزی داشته باشه. ممکنه در ابتدا، یادگیری سئو براتون چالش برانگیز باشه؛ اما اگه این مسیر رو درست و اصولی طی کنید، مطمئن باشید که به مقصد مد نظرتون خواهید رسید. پیش نیازهای آموزش سئو یک سری مفاهیم توی مبحث آموزش سئو از پایه، حکم اسکلت ساختمون رو دارن؛ یعنی مفاهیم و آموزش‌های دیگه روی این‌ها سوار میشن و پیش نیاز یادگیری سئو هستن.

 

سئو on page

اگه قراره باشه یه مهمون آدم حسابی براتون بیاد چیکار می‌کنید؟ قاعدتا اول از همه داخل خونه رو مرتب می‌کنید تا وقتی مهمون میاد، جلوه داخلی خانه خوب باشه. حالا تصور کنید گوگل می‌خواد بیاد سایت شما رو بررسی کنه. با توجه به چیزی که گفتم، اولین کاری که باید بکنید اینه که با انجام یک سری فعالیت‌ها، ساختار یا سئو داخلی سایت رو برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

سئو off page

سئو off page یا سئو خارجی فعالیت‌هایی هست که با هدف افزایش اعتبار وب سایت برای موتورهای جستجو، در خارج از سایت انجام میشه. هر چند عمده این اقدامات که توی بحث آموزش سئو خارجی (seo off page) بهش اشاره میشه، لینک سازی خارجیه؛ اما همه چی به اینجا ختم نمیشه. تولید رپورتاژ، جذب کاربران شبکه‌های اجتماعی به سایت و… هم بخشی از فعالت‌هاییه که در آموزش سئو خارجی (off page) انجام میشه.

الگوریتم‌های گوگل

بدون قانون هیچ صراطی، مستقیم نیست. تا شنیدید می‌گن قانون جنگل اینجا حاکمه؟ این یعنی حتی جنگل هم قانون خودشو داره! گوگل که دیگه جای خود دارد. الگوریتم‌های گوگل حکم قوانینش رو دارن. وجود این الگوریتم‌ها در بستر گوگل مثل وجود گشت پلیس توی خیابون‌هاست. ان الگوریتم‌ها علاوه بر اینکه امنیت رو توی حوزه وب برقرار می‌کنن، باعث افزایش اعتبار و بهبود جایگاه سایت‌های با کیفیت و ارزشمند هم میشن.

برای دریافت آموزش سئو رایگان اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

 

اگر قصد دارید طرح دلخواه خود را روی کاغذ کرافت چاپ کنید، می‌توانید همین حالا به صفحه سفارش چاپ کاغذ بسته بندی رول بروید و بعد از مطالعه راهنمای ارسال فایل، طرح خود را برای همکاران ما ارسال نمایید. در حال حاضر چاپ بسته بندی روی کاغذ کرافت با گرماژ ۸۰ گرم انجام می‌شود. سایز رول‌های کاغذ با عرض یک متر هستند و شما عزیزان باید در حین ثبت سفارش، تیراژ کار خود را مشخص کنید. حداقل تیراژ برای ثبت سفارش در سایت آی آر چاپ، ۱۰ متر است.

توجه داشته باشید که قبل از ثبت سفارش، فایلی که می‌خواهید برای ما ارسال کنید را طبق راهنمای موجود در سایت تنظیم کنید. یعنی مُد رنگی فایل را روی CMYK قرار داده و رزولوشن را حداقل 72 پیکسل بر اینچ و حداکثر 150 پیکسل بر اینچ بگذارید. در صورت ارسال فایل با مُد RGB، احتمال اینکه در هنگام چاپ، با اختلاف رنگ شدیدی مواجه شوید بالا می‌رود. همچنین بهتر است رنگ‌های خود را از بین کدهای رنگی چاپ انتخاب کنید تا مشکلی در پرینت کارها برای شما پیش نیاید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

احتمالاً شما هم باید فهمیده باشید که نکته مهمی که باعث تفاوت لایت باکس‌­ها می‌­شود، نحوه تعویض عکس لایت باکس و میزان سادگی تعویض بک­لایت یا تابلویی است که داخل لایت باکس گذاشته می­‌شود. هر چقدر این کار ساده‌­تر انجام شود و در کنار آن زیبایی لایت باکس و تابلو تبلیغاتی هم حفظ شود، بر میزان محبوبیت لایت­ باکس افزوده می‌­شود. به طور مثال لایت باکس کریستالی از دو لایه پلکسی ساخته شده است که برای تعویض بک لایت آن باید پیچ­‌های فلزی آن در چهار گوشه را به راحتی باز کنید و بک لایت جدید را بگذارید. در لایت باکس مگنتی یا آهنربایی، طلق محافظ بک لایت با نوارهای آهنربایی که در حاشیه طلق کار گذاشته می شوند، به قاب آلومینیومی می­چسبند و جدا کردن طلق از قاب بسیار ساده است. در لایت باکس اسنپ فریم نیز کار تعویض بک لایت خیلی ساده است چون طلق لایت باکس به کمک چهار اسنپ تاشوی موجود در دور قاب، سفت می شوند و باز کردن این اسنپ­‌ها به راحتی توسط دست انجام می­‌شود. جزئیات بیشتر در مورد این محصولات را در لینک‌هایی که در پایین صفحه آمده است، به راحتی می­‌توانید مشاهده کنید.

 

منبع: https://irchap.ir/productsubgroup/1025/لایت-باکس



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون
بیماری های بونسای

اگر تنه ی بونسای چروک و پوک شده، احتمالا آبیاری زیاد و در نتیجه پوسیدگی ریشه ی گیاه منجر به این مشکل شده است.

برای حل این مشکل زهکشی گلدان را بررسی نمایید و آبیاری گیاه را پس از این که سطح خاک رطوبت خود را از دست داد انجام دهید.

ریزش برگ های بونسای دلایل زیادی دارد.

در کل این گیاه که از خانواده ی فیکوس ها است، مثل هم خانواده ی خود بنجامین، تحمل کوچکترین تغییر شرایطی را ندارد و همه چیز باید به خوبی برایش به خوبی فراهم شده باشد.

در غیر این صورت ریزش برگ شدیدی خواهد داشت.

برای پیدا کردن علت کافی است بررسی کنید چه شرایطی تغییر کرده است.

تعویض محل قرارگیری، تغییر در میزان نور و آبیاری، تغییر دما و هر تغییر دیگری باعث ریزش برگ های سبز خواهد شد.

تعویض گلدان باید در اواسط اسفند انجام شود و ریشه خیلی جا به جا نشود.

حتی اگر به درستی این کار را انجام دهید گیاه کمی ریزش برگ خواهد داشت.

در این مرحله شرایط را برای گیاه ثابت نگه دارید و اگر ریزش برگ ها در حدی بود که شاخه ها بدون برگ شدند، هرس کرده و کود دهی را آغاز نمایید.

منبع: https://cafegoldoon.com/بیماری-های-بونسای/سوالات-متداول/

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

 

وقتی کار طراحی استیکر تبلیغاتی روی خودرو را به شرکت یا چاپخانه می‌سپارید، مطمئن شوید که فونت مناسبی انتخاب می‌کنند. فلسفه تبلیغات محیطی این است که افراد در خیابان و جاده‌ها بتوانند پیام برند شما را بگیرند. اگر سایز نوشته‌ها کم بوده یا فونتی که استفاده کرده‌اید زیادی شکسته و تحریری باشد، از راه دور خوانده نمی‌شوند.

 

البته نوشتن نام برند یا اسم خودتان با یک فونت کشیده و تحریری ممکن است ایده بدی نباشد، اما مطمئن شوید اطلاعاتی مانند نوع کسب و کار، شماره تماس و یا آدرس، کاملاً خوانا باشند. همچنین به هیچ وجه از QR Code‌ها استفاده نکنید. هیچ کسی در حین رانندگی در اتوبان نمی‌تواند با موبایل خود، QR Code روی خودرو شما را اسکن کند! پس مطمئن شوید که اطلاعات تماس به خوبی در دیدرس هستند.

 

منبع: https://irchap.ir/article/5056



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

گلهای آپارتمانی دسته‌ای از گیاهان گلدار هستند که شما میتوانید در منزل از آنها نگهداری نمائید. زمانی که شما گوشه به گوشه محل زندگی خود را با گیاهان سبز و شاداب پر کنید، با نگاه کردن به هر نقطه از فضای دلنشین ‌تان، انرژی و حسی مثبت به شما القا خواهد شد. برای خرید یک گل از بین گلهای آپارتمانی موجود، ابتدا باید بدانید که چه گل و گیاهی برای محیط مورد نظر شما مناسب است.

 

گلهای آپارتمانی

همچنین خرید گلدانی از گلهای آپارتمانی برای هدیه به عزیزانتان و یا کسی که از او شناخت زیادی ندارید، میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. گلدان گل میتواند برای مدت زیادی نسبت به یک دسته گل زنده بماند و یادآور خاطرات خوبی برای عزیزانتان باشد. برای یادآوری اولین دیداراولین خاطره مشترک اولین روز رفتن به دانشگاه یا بهترین روزهای زندگی مشترکتان

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

سئو چیست و چه کاربردی در رتبه بندی دارد

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. زمانی که وب سایتی طراحی می کنید، برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو و در نتیجه نمایان شدن در نتایج جستجو کاربران، می بایستی اصول و قوانینی را رعایت کنید که به طور مستمر به روز رسانی می شوند.

اکثر این موارد در قالب الگوریتم های گوگل تعریف می شوند که در خدمات سئووب به تمامی این موارد توجه خواهد شد تا وب سایت شما به بهترین شکل به موتورهای جستجو معرفی شوند. هدف نهایی از خدمات سئو، نشان دادن وب سایت شما به کاربران است که در نتیجه به افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت شما در گوگل منجر خواهد شد.

طی فرآیند سئو، کلمه کلیدی‌های رقابتی حوزه فعالیت وب سایت شما تهیه می‌شود و با همکاری متخصصین سئو و تیم تولیدکنندگان محتوای سئووب، در نتایج جستجو صفحه اول گوگل لینک وب سایت شما دیده خواهد شد. به علاوه آنالیزهای حرفه‌ای و گزارش‌های کاربردی از روند پیشرفت سایت تهیه و به شما عزیزان ارائه می‌شود.

نکته‌ای که باید در همین ابتدا به آن اشاره کنیم این است که با وجود اهمیت الگوریتم‌های گوگل و روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو، شما در هر حال باید اولویت را به کاربران خود بدهید. یعنی تمرکز خود را معطوف آن چیزی کنید که مخاطبین سایت نیاز دارند. اگر قرار باشد تمام فکر و ذکرتان، رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل باشد، همه چیز خیلی ماشینی و ربات‌وار پیش خواهد رفت. در حالی که یک وب سایت خوب، سایتی است که برای بازدیدکنندگانش، مطلوب باشد. فراموش نکنید اولویت گوگل هم، تجربه کاربری خوب است نه فقط رعایت اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است.

 

با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان این موارد را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.

 

 

 

1- سئو تکنیکال، ستون فقرات سایت شما شکننده است!

به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.

 

مواردی شامل رعایت استانداردهای HTML هنگام کدنویسی، بهینه سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت صفحات، نشانه گذاری استاندارد (Schema) و … را میتوان از مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال دانست که در کارگاه آموزش سئو تکنیکال بخش های مهمی از آن بررسی و آموزش داده میشود.

 

2- استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!

برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.

منبع: https://3eoweb.ir/سئو-سایت/



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

در واقع می‌توان گفت که از نظر دوام و ماندگاری بسیار مقاوم هستند و شما می توانید از آن در شرایط جوی مختلف (مانند سرما و گرما از منفی ۴۰ تا مثبت ۸۰ درجه سانتیگراد)، فشار، کشش، نور مستقیم خورشید و در تماس با حلال‌هایی چون بنزین و غیره استفاده کنید. پس اگر به دنبال راهی هستید تا محصول یا کالای خود را به شکلی زیباتر به دست خریدار و یا مصرف کننده برسانید این نوع برچسب برجسته می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. زیرا این امکان برای شما وجود دارد که هر نوع طرحی را با ابعاد مورد نظرتان به عنوان لیبل برجسته چاپ کرده و روی کالا و خدمات خودتان ارائه دهید. از جمله ویژگی‌های این لیبل‌های ژله ای که به آن لیبل کریستال نیز گفته می‌شود عبارتند از:

برای چاپ این لیبل ها از چاپ دیجیتال استفاده شده و به همین دلیل وضوح بالایی دارند.

پوشش رزین مورد استفاده در تولید این محصول از بهترین برند تولید کننده دیماک ایتالیا است.

میزان چسبندگی بالایی داشته و با قرار گرفتن در برابر حلال‌های روشن کننده و پاک کننده مقاومت شیمیایی خود را از دست نمی‌دهد.

قابلیت طراحی و برش با هر شکلی بنا به خواسته مشتری

ضد خش و ضد آب

قابلیت چاپ برای تمامی اشکال هندسی منظم و غیر منظم (بدون محدودیت شکلی)

 

کاربرد برچسب های ژله ای چیست؟

از آنجایی که لیبل ژله ای دارای دوام و ماندگاری بالایی است، می‌تواند برای همه صنایع و تولیدکنندگان وسایل مختلف مفید باشد:

  • تزئینات داخلی اتاق کودک مانند سرویس خواب و کمد
  • استفاده برای وسایل آشپزخانه مانند سینک، هود، لباسشویی، برچسب ژله ای یخچال برای زیبایی درب آن
  • تزیین آینه، تجهیزات حمام، سرویس بهداشتی و فلش تانک
  • استفاده برای تجهیزات وسایل نقلیه از جمله خودرو (برچسب ژله ای ماشین) موتور، تراکتور، تریلی و دیگر وسایل حمل و نقل
  • تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوتر، تلویزیون و غیره
  • محصولات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی
  • استفاده از لیبل ژله ای حرارتی برای ساعت، کیف، پوشاک و غیره
  • استفاده از لوگوهای سازمانی برای لیبل مخصوص فروش محصولات
  • حوزه‌های صنعتی، ورزشی و صنایع غذایی
  • چسباندن طرح های دلخواه روی قاب موبایل
  • معرفی هویت پرسنل در ادارات، بیمارستان‌ها، پاسگاه‌های پلیس و غیره

 

تفاوت برچسب ژله ای و معمولی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت لیبل ژله ای و معمولی مربوط به لایه رزینی می‌شود که سطح چاپ را پوشش داده و ضخامت آن به صورت یکپارچه نیست. ضخامت این برچسب ژله ‌ای در مرکز چاپ بیشتر و در گوشه‌ها کمتر است. این تفاوت ضخامت باعث می‌شود تا سطح پوشش به شکل گنبدی درآمده و از یک لیبل معمولی دوبعدی به یک لیبل برجسته سه بعدی تبدیل شود؛ که از همه جهت‌ها قابل دیدن خواهد بود. مهمترین تفاوت این دو محصول در این است که سطح رزین استفاده شده در مگنت ژله ای باعث بیشتر شدن استحکام آن شده و برخلاف لیبل‌های معمولی به هیچ عنوان چاپ روی آن مخدوش نشده و از بین نمی‌رود. از سوی دیگر چسبی که برای برچسب ژله ای استفاده می‌شود بسیار قوی خواهد بود، زیرا روی هر سطح تمیزی که بچسبد دیگر از آن جدا نخواهد شد.

 

مزایای لیبل های ژله ای

این نوع لیبل‌ها به مقاوم بودن در برابر تمامی شرایط جوی بسیار معروف هستند. زیرا در برابر سرما و گرما (تا ۲۰۰ درجه غیر مستقیم) ماهیت خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان دچار تغییر شکل نمی‌شود.

در برابر نور خورشید و نور ماورای بنفش مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ یا محو شدن طرح نمی‌شوند.

در برابر فشار آب، حلال‌ها و مواد شیمیایی دیگر مقاوم هستند و با خیال راحت می‌توانید آنها را به صورت مستقیم در برابر این مواد قرار دهید.

خاصیت ژله ای این مگنت ژله ای به هیچ عنوان از دست نرفته و شکننده نخواهند بود. به همین علت به راحتی می‌توانید از آنها در برابر هرگونه فشار، خراش و کششی استفاده کنید.

پس از گذشت مدت زمان طولانی خشک نشده و خاصیت ژله ای خود را از دست نمی‌دهند.

 

منبع: https://irchap.ir/productsubgroup/1041/لیبل-ژله-ای



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کافه گلدون

چاپ روی کاغذ پوستی چگونه است

با توجه به اینکه این دو نوع متریال بسیار نازک و با مقاومت پایین هستند، استفاده از آنها هزینه چندانی به سربار تولید اضافه نمی‌کند. معمولاً هم این نوع بسته‌بندی‌ها تک رنگ و بدون هیچ طرح خاصی در بسته‌بندی‌ها استفاده می‌شوند. اما اگر می‌خواهید کمی خلاقانه‌تر عمل کنید، می‌توانید لوگو یا نام برند خود را روی آنها چاپ نمایید. یک کاغذ پوستی باکیفیت و درجه یک باید دارای رنگ نسبتا سفید باشد. نازک بودن کاغذ پوستی به گونه‌ای که بتوان تصویر و خطوط آن را به خوبی مشاهده کرد باعث می‌شود تا بتوان از آن برای چاپ لوگو یا برند استفاده کرد. زمانی که کیفیت کاغذ انتخاب شده بالا باشد، کیفیت چاپ کاغذ پوستی نیز بسیار عالی خواهد شد. از این نوع کاغذ می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد که مهم‌ترین آن در طراحی یا سیاه قلم، نقشه‌برداری و کپی‌برداری، چاپ انواع لوگو و برند، جهت تهیه شیرینی، نان و بسته‌بندی کفش است.

زمانیکه بخواهید از کاغذ پوستی برای رفع نیازهای روزمره خود استفاده کنید باید کیفیت محصول انتخاب شده را مدنظر قرار دهید. استفاده از یک مجموعه تخصصی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید چاپ کاغذ پوستی را به بهترین شکل و با هزینه معقول اتجام دهید و از نتیجه کار رضایت داشته باشید .

 

 

این جنس از کاغذ تفاوت‌های بسیاری نسبت به کاغذ دارد. کاغذ پوستی نیمه شفاف و شیری رنگ بوده و معمولاً یک طرف آن روغنی و سمت دیگر زبر است. کاغذ دیگری هم به نام کاغذ مومی در صنعت چاپ وجود دارد که بسیار شبیه به کاغذ به نظر می‌رسد. با این تفاوت که هر دو طرف آن روغنی است. از کاغذ پوستی برای بسته‌بندی داخلی لباس و کفش بیشتر استفاده می‌شود. از کاغذ مومی اما، برای بسته‌بندی مواد غذایی تازه مانند گوشت و مرغ استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()